Membri Fondatori
AEROSTAR
SC AEROSTAR SA este o fabrică de avioane localizată în Bacău, România. Compania activează în domeniul reparării și modernizării avioanelor militare, fabricării și reparării de echipamente hidraulice de aviație, avioane ușoare și echipamente militare terestre.
AEROSTAR
SC AEROSTAR SA este o fabrică de avioane localizată în Bacău, România. Compania activează în domeniul reparării și modernizării avioanelor militare, fabricării și reparării de echipamente hidraulice de aviație, avioane ușoare și echipamente militare terestre.
IAR
IAR SA Ghimbav este una dintre întreprinderile aeronautice ale României, care a produs elicopterele IAR 330 Puma și IAR 316B Alouette sub licență Sud Aviation Franța, devenită Aerospațiale, apoi Eurocopter, în prezent Airbus Helicopters. În prezent Societatea IAR SA se ocupă cu întreținerea, reparația și modernizarea elicopterelor.
Acționarii companiei sunt AVAS – 64,89% din capitalul social, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, cu 7,35% din capitalul social, SIF Transilvania, cu 4,57%, alte persoane fizice (17,25%) și juridice (5,98%). Titlurile companiei se tranzacționează la categoria de bază a pieței Rasdaq, sub simbolul IARV.
IAR Ghimbav deține o participație de 49% din filiala română a companiei Eurocopter Romania, înființată în 2002.
Societatea IAR Ghimbav a rezultat din divizarea, în anul 2000, a companiei IAR Brașov în trei societăți distincte. Celelalte două societăți rezultate în urma acestui proces sunt Construcții Aeronautice, care produce și repară avioane, și Top Therm, specializată în producția de tâmplărie PVC cu geamuri termopan.
IAR
IAR SA Ghimbav este una dintre întreprinderile aeronautice ale României, care a produs elicopterele IAR 330 Puma și IAR 316B Alouette sub licență Sud Aviation Franța, devenită Aerospațiale, apoi Eurocopter, în prezent Airbus Helicopters. În prezent Societatea IAR SA se ocupă cu întreținerea, reparația și modernizarea elicopterelor.
Acționarii companiei sunt AVAS – 64,89% din capitalul social, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, cu 7,35% din capitalul social, SIF Transilvania, cu 4,57%, alte persoane fizice (17,25%) și juridice (5,98%). Titlurile companiei se tranzacționează la categoria de bază a pieței Rasdaq, sub simbolul IARV.
IAR Ghimbav deține o participație de 49% din filiala română a companiei Eurocopter Romania, înființată în 2002.
Societatea IAR Ghimbav a rezultat din divizarea, în anul 2000, a companiei IAR Brașov în trei societăți distincte. Celelalte două societăți rezultate în urma acestui proces sunt Construcții Aeronautice, care produce și repară avioane, și Top Therm, specializată în producția de tâmplărie PVC cu geamuri termopan.
ROMAERO
ROMAERO S.A., lider local în industria aerospațială și de apărare românească, își desfășoară activitatea în două domenii economice, servicii de întreținere și reparații pentru aeronave de transport civile și militare, precum și producție industrială.
Cu peste 900 de salariați și creșteri substanțiale ale principalilor indicatori economici, ROMAERO S.A. operează cea mai mare bază din România pentru mentenanța aeronavelor din flota Forțelor Aeriene și a unora dintre cei mai importanți operatori privați și fabrică piese pentru aeronavele produse de Boeing și Airbus.
În domeniul apărării, ROMAERO S.A. a fost desemnat prim-contractor în România și Europa Centrală al unora dintre jucătorii de top de pe piața mondială de echipamente militare, pentru transferul de tehnologie avansată și furnizarea de echipamente militare moderne, produse în România, pentru programele de înzestrare a Forțelor Sistemului Național de Apărare.
ROMAERO
ROMAERO S.A., lider local în industria aerospațială și de apărare românească, își desfășoară activitatea în două domenii economice, servicii de întreținere și reparații pentru aeronave de transport civile și militare, precum și producție industrială.
Cu peste 900 de salariați și creșteri substanțiale ale principalilor indicatori economici, ROMAERO S.A. operează cea mai mare bază din România pentru mentenanța aeronavelor din flota Forțelor Aeriene și a unora dintre cei mai importanți operatori privați și fabrică piese pentru aeronavele produse de Boeing și Airbus.
În domeniul apărării, ROMAERO S.A. a fost desemnat prim-contractor în România și Europa Centrală al unora dintre jucătorii de top de pe piața mondială de echipamente militare, pentru transferul de tehnologie avansată și furnizarea de echipamente militare moderne, produse în România, pentru programele de înzestrare a Forțelor Sistemului Național de Apărare.
TURBOMECANICA
TURBOMECANICA SA a activat din anul 1975 ca principal furnizor de motoare cu turbină şi ansamble mecanice pentru elicoptere, cât si motoare pentru avioanele de fabricaţie românească intrate în dotarea Ministerului Apărării Naţionale şi Serviciului Român de Informaţii, fiind la acea vreme societatea cu cel mai inalt nivel tehnologic si un grad rezonabil de independenţă al procesului de fabricaţie.
După anii 1990, TURBOMECANICA SA a devenit societate pe acţiuni şi a intrat într-un proces de reorganizare şi modernizare, menţinând un standard de calitate ridicat pentru produsele fabricate/reparate, care să asigure satisfacţia clienţilor tradiţionali dar şi atragerea de noi clienţi. Compania noastră a fost implicată, împreună cu partenerul nostru tradiţional IAR SA Braşov, în programe de modernizare elicoptere, fiind singurul furnizor de activităţi de reparaţie pentru motoare şi ansamble mecanice pentru IAR 330 SOCAT, IAR 330 NATO, IAR 330 NAVAL (pentru misiuni SAR, ASW, ASUW), PUMA SM pentru Emiratele Arabe Unite şi PUMA in configuratie VIP.
În prezent, compania noastra a devenit un furnizor recunoscut pe plan international de piese şi componente de aviaţie şi industriale (turbine cu gaz), având experienţa în programe ca: TRENT 700, TRENT 900, motoare CFM, ansamble mecanice pentru elicopterele civile AW109/AW119 LEONARDO HELICOPTERS, fiind activ angajată pe piaţa internaţională prin dezvoltarea de programe de cooperare cu companii de prestigiu din domeniul aeronautic.
TURBOMECANICA
TURBOMECANICA SA a activat din anul 1975 ca principal furnizor de motoare cu turbină şi ansamble mecanice pentru elicoptere, cât si motoare pentru avioanele de fabricaţie românească intrate în dotarea Ministerului Apărării Naţionale şi Serviciului Român de Informaţii, fiind la acea vreme societatea cu cel mai inalt nivel tehnologic si un grad rezonabil de independenţă al procesului de fabricaţie.
După anii 1990, TURBOMECANICA SA a devenit societate pe acţiuni şi a intrat într-un proces de reorganizare şi modernizare, menţinând un standard de calitate ridicat pentru produsele fabricate/reparate, care să asigure satisfacţia clienţilor tradiţionali dar şi atragerea de noi clienţi. Compania noastră a fost implicată, împreună cu partenerul nostru tradiţional IAR SA Braşov, în programe de modernizare elicoptere, fiind singurul furnizor de activităţi de reparaţie pentru motoare şi ansamble mecanice pentru IAR 330 SOCAT, IAR 330 NATO, IAR 330 NAVAL (pentru misiuni SAR, ASW, ASUW), PUMA SM pentru Emiratele Arabe Unite şi PUMA in configuratie VIP.
În prezent, compania noastra a devenit un furnizor recunoscut pe plan international de piese şi componente de aviaţie şi industriale (turbine cu gaz), având experienţa în programe ca: TRENT 700, TRENT 900, motoare CFM, ansamble mecanice pentru elicopterele civile AW109/AW119 LEONARDO HELICOPTERS, fiind activ angajată pe piaţa internaţională prin dezvoltarea de programe de cooperare cu companii de prestigiu din domeniul aeronautic.
AEROQ-NDT
AEROQ-NDT este cel mai important furnizor independent de servicii NDT pentru industria aeronautică din România.
Compania a fost înființată în 2006, având ca principal scop serviciile de laborator NDT pentru industria aeronautică.
Centrul de instruire a personalului NDT a fost înființat în anul 2008.
AEROQ-NDT
AEROQ-NDT este cel mai important furnizor independent de servicii NDT pentru industria aeronautică din România.
Compania a fost înființată în 2006, având ca principal scop serviciile de laborator NDT pentru industria aeronautică.
Centrul de instruire a personalului NDT a fost înființat în anul 2008.